tirsdag 7. august 2012

Perfekte makroner, forsøk 2

Tirsdag 7. August

Jeg vet jo godt hva jeg gjorde galt sist gang jeg forsøkte, så det å prøve en gang til så jeg egentlig ganske lyst på. Hvor vanskelig KAN det egentlig være? Egentlig?


 Gir det en ny sjanse, og husker at det skal være 0.25 dl og ikke 0.25 liter denne gangen.


"Så enkelt er det". Ja...NEI, det er det ikke. Men fullt mulig å få til om man stresser litt ned og leser oppskriften ordentlig.
Det står at disse skal være som femkroninger, og det var de virkelig ikke. Men de begynte iallefall ikke å renne utover slik som sist. Det står også at det skal være 16 topper av hver farge, men det ble 12 av de hvite og 10 av de rosa.
Ferdigstekte makrontopper og -bunner.
 Makronfyll.
 Noen av dem hadde ansikt. Hjelp.

Blå konditorfarge i fyllet, bare fordi det er gøy med farger.
De aller første ferdige makronene.







Ferdige makroner. De aller første jeg har fått til noensinne. Ok, de er ikke perfekte, og ligner ikke helt på bildet utenpå pakken, men hei disse er iallefall spiselige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar